دستگاه تزریق پی ار پی از یک روتور تشکیل شده است که برای قرار دادن لوله ها در جایی که جداسازی رخ می دهد استفاده می شود. دو نوع اصلی از روتورهای دستگاه تزریق پی ار پی وجود دارد: سطل با زاویه ثابت یا چرخان. روتورهای با زاویه ثابت لوله ها را در یک زاویه ثابت (معمولاً 45 درجه) نسبت به محور چرخش نگه می دارند.

روتور سطل چرخان با اعمال نیروی مرکزگرا به سمت بیرون حرکت می کند و سلول ها را در زاویه تقریبی 90 درجه نسبت به زاویه چرخش نگه می دارد. به یاد بیاورید که مواد متراکم تر به سمت زاویه نیروی مرکز از هم جدا می شوند. بنابراین در روتورهای سطل نوسانی، مواد گلوله شده در پایین لوله دستگاه تزریق پی ار پی مخروطی شکل می‌گیرد، در حالی که لوله‌هایی که در روتور با زاویه ثابت پردازش می‌شوند، در طرفین رسوب ایجاد می‌کنند. اگر مواد جامد در زاویه لوله گیر کنند، ممکن است مشکل ساز باشد.

همه چیز برابر است، این واقعیت که روتورهای سطل نوسانی موقعیت ته نشینی برتر را ارائه می دهند، آنها را به انتخابی آشکار برای دستگاه تزریق پی ار پی نمونه ها تبدیل می کند. با این حال، روتورهای با زاویه ثابت ویژگی های ارزشمندی را ارائه می دهند که اغلب آنها را به انتخاب مطلوب تری تبدیل می کند. آنها چه هستند؟ اولاً، روتورهای با زاویه ثابت به دلیل فاصله لوله‌های ساده و کارآمد، می‌توانند مقدار بیشتری از لوله‌ها را در مقایسه با همتای سطل چرخان خود در خود نگه دارند و این امر آن را برای کاربردهای با توان بالا کاربردی‌تر می‌کند. در مرحله بعد، در نتیجه طراحی سفت و سخت مواد آلیاژی فلزی، روتورهای ثابت می توانند نیروهای گرانشی بسیار بالاتری را تحمل کنند، که هنگام جداسازی ماکرومولکول های بیولوژیکی مانند RNA، DNA و پروتئین ضروری است.

صرف نظر از کاربرد و طراحی روتور شما، دستگاه تزریق پی ار پی ابزار قدرتمندی برای جداسازی میکرو و ماکرو مولکول ها در محلول ها است. دستگاه تزریق پی ار پی در انواع و اندازه‌ها هر روز برای تجزیه و تحلیل بیولوژیکی در تحقیقات پزشکی قانونی (مانند جداسازی و مطالعه خون و ادرار)، توسعه دارویی (مشخصات درشت مولکول‌ها)، خلوص غذا (مانند حذف چربی از شیر) و مدیریت فاضلاب (جداسازی) استفاده می‌شوند. لجن و فلزات سنگین از آب).